Aντιμέτωπες με ευρείες εθνικές κρίσεις θα βρεθούν μέσα στο 2013 οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου: Η Τουρκία ακύρωσε την ναυπήγηση σκάφους σεισμικών ερευνών (για ανεύρεση υδρογονανθράκων) γιατί επρόκειτο να παραδοθεί στα ... τέλη του 2014 γιατί
όπως δήλωσαν οι Τούρκοι "Το χρειαζόμαστε άμεσα στις αρχές του 2013"!
Το αποτέλεσμα είναι η τουρκικός κρατικός οργανισμός πετρελαίων η γνωστή Turkish Petroleum Corp (TPAO) να ζητήσει αποκλειστικές, καταληκτικές διαπραγματεύσεις (final negotiations) από την νορβηγική, εισηγμένη στο Οσλο, ναυτιλιακή offshore σεισμικών ερευνών, Polarcus με αντικείμενο την μακρού χρόνου μίσθωσή του πλοίου «Polarcus Samur», ναυπήγησης 2001 στο οποίο θα "σηκώσουν" και την τουκρική σημαία.
«Η TPAO σχεδιάζει να πραγματοποιήσει εκτεταμένες τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες σε περιοχές της τουρκικής υφαλοκρηπίδας της» αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Polarcus, Rolf Ronningen.
Που βρίσκεται η "τουρκική υφαλοκρηπίδα" στα ενεργειακού ενδιαφέροντος, Α.Μεσογείου; Ακριβώς επάνω στην ελληνική! Ήδη οι περιοχές
Εφόσον η συμφωνία προχωρήσει η γειτονική χώρα εκτιμάται ότι μπορεί να παραλάβει το πλοίο εντός του πρώτου τριμήνου του 2013.
Η Τουρκία έχει αντιληφθεί ότι για να προχωρήσει στις συνήθεις "πειρατικές" προσπάθειές της στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και να αμφισβητήσει στην πράξη την ελληνική ΑΟΖ που συνιστά το σύμπλεγμα των νήσων της Μεσίστης, δεν μπορεί να υπολογίζει σε ενοικιάσεις υπηρεσιών από σκάφη τρίτων χωρών γιατί είναι εκτεθειμένα σε ελληνικές διπλωματικές πιέσεις στος διεθνείς οργανισμούς και στην χώρα προέλευσης του σκάφους. Με αποτέλεσμα την αποχώρηση των σκαφών.
Ας θυμηθούμε τι ακριβώς είχε γίνει το "καυτό" διήμερο 14-16 Νοεμβρίου 2008 που αποτέλεσε "μάθημα" για την Άγκυρα: Το νορβηγικό ερευνητικό σκάφος MALENE OSTERVOLD ενοικιασμένο από την TPAO απέπλευσε από τη Μερσίνα, συνοδευόμενο από τη τουρκική φρεγάτα GEDIZ (τύπου O.H. Perry) και στις 14 Νοεμβρίου, ξεκίνησε έρευνες σε περιοχή 80 ναυτικά μίλια νότια-νοτιανατολικά του Καστελόριζου. Η περιοχή αυτή, φυσικά, βρισκόταν εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Στην εν λόγω περιοχή περιπολούσε η ελληνική κανονιοφόρος ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ, η οποία και παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς τις τουρκικές δραστηριότητες. Μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Εξωτερικών η κανονιοφόρος κάλεσε τα δύο πλοία, να διακόψουν τη δραστηριότητα τους γιατί βρίσκονται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, και μόνη αρμόδια να χορηγήσει άδεια ερευνών για τη συηγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική κυβέρνηση.
Ταυτόχρονα έγινε διάβημα στον Νορβηγό πρεσβευτή στην Αθήνα, για τη συμμετοχή του νορβηγικού πλοίου σε παράνομες δραστηριότητες (αυτά που θέλουν να αποφύγουν τώτρα οι Τούρκοι). Μετά από αυτό τόσο το νορβηγικό πλοίο όσο και η τουρκική φρεγάτα αποχώρησαν από την περιοχή στις 00.30 της 15ης Νοεμβρίου.
Στις 15 Νοεμβρίου και περί ώρα 06.00 τα δύο πλοία επανήλθαν στην περιοχή και άρχισαν να πραγματοποιούν έρευνες.
Τελικά στις 20.20 το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου το νορβηγικό πλοίο αποχώρησε από την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Νωρίτερα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, και τα 3 σκάφη βρισκόταν περίπου 120 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου, πάντα μέσα στα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Κατά τη διάρκεια του εκτυλισσόμενου επεισοδίου η νορβηγική πλευρά έχει ενημερωθεί πλήρως και εν τέλει δόθηκε εντολή στο σκάφος της να αποχωρήσει από την περιοχή.
Λίγες ημέρες μετά τις προκλήσεις υπήρξε συνάντηση του τούρκου υφυπουργού Εξωτερικών Χαϊντάρ Μπερκ με τον αμερικανό επιτετραμένο στην Άγκυρα Ντάγκλας Σίλιμαν.
Στη συνάντηση σύμφωνα με το Wikileaks o Τούρκος υφυπουργός “κατήγγειλε” ότι το ελληνικό πλοίο του πολεμικού ναυτικού που έσπευσε στην περιοχή πλησίασε στα 50 μέτρα το νορβηγικό ερευνητικό και απείλησε να το βυθίσει. Πρόσθεσε δε ότι το ελληνικό σκαφος “παρενοχλούσε” το νορβηγικό ως τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας.
Τώρα ποιος θα απειλήσει με βύθιση το τουρκικό σκάφος (για τον λόγο αυτό παίρνουν το σκάφος και του βάζουν τουρκική σημαία) με ένα Στόλο που δεν έχει υποβρύχια και οι φρεγάτες του έχουν να βγουν να κάνουν άσκηση στο Αιγαίο 18 ολόκληρους μήνες (από τον Ιούνιο του 2011);
ΠΗΓΗ
όπως δήλωσαν οι Τούρκοι "Το χρειαζόμαστε άμεσα στις αρχές του 2013"!
Το αποτέλεσμα είναι η τουρκικός κρατικός οργανισμός πετρελαίων η γνωστή Turkish Petroleum Corp (TPAO) να ζητήσει αποκλειστικές, καταληκτικές διαπραγματεύσεις (final negotiations) από την νορβηγική, εισηγμένη στο Οσλο, ναυτιλιακή offshore σεισμικών ερευνών, Polarcus με αντικείμενο την μακρού χρόνου μίσθωσή του πλοίου «Polarcus Samur», ναυπήγησης 2001 στο οποίο θα "σηκώσουν" και την τουκρική σημαία.
«Η TPAO σχεδιάζει να πραγματοποιήσει εκτεταμένες τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες σε περιοχές της τουρκικής υφαλοκρηπίδας της» αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Polarcus, Rolf Ronningen.
Που βρίσκεται η "τουρκική υφαλοκρηπίδα" στα ενεργειακού ενδιαφέροντος, Α.Μεσογείου; Ακριβώς επάνω στην ελληνική! Ήδη οι περιοχές
Εφόσον η συμφωνία προχωρήσει η γειτονική χώρα εκτιμάται ότι μπορεί να παραλάβει το πλοίο εντός του πρώτου τριμήνου του 2013.
Η Τουρκία έχει αντιληφθεί ότι για να προχωρήσει στις συνήθεις "πειρατικές" προσπάθειές της στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και να αμφισβητήσει στην πράξη την ελληνική ΑΟΖ που συνιστά το σύμπλεγμα των νήσων της Μεσίστης, δεν μπορεί να υπολογίζει σε ενοικιάσεις υπηρεσιών από σκάφη τρίτων χωρών γιατί είναι εκτεθειμένα σε ελληνικές διπλωματικές πιέσεις στος διεθνείς οργανισμούς και στην χώρα προέλευσης του σκάφους. Με αποτέλεσμα την αποχώρηση των σκαφών.
Ας θυμηθούμε τι ακριβώς είχε γίνει το "καυτό" διήμερο 14-16 Νοεμβρίου 2008 που αποτέλεσε "μάθημα" για την Άγκυρα: Το νορβηγικό ερευνητικό σκάφος MALENE OSTERVOLD ενοικιασμένο από την TPAO απέπλευσε από τη Μερσίνα, συνοδευόμενο από τη τουρκική φρεγάτα GEDIZ (τύπου O.H. Perry) και στις 14 Νοεμβρίου, ξεκίνησε έρευνες σε περιοχή 80 ναυτικά μίλια νότια-νοτιανατολικά του Καστελόριζου. Η περιοχή αυτή, φυσικά, βρισκόταν εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Στην εν λόγω περιοχή περιπολούσε η ελληνική κανονιοφόρος ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ, η οποία και παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς τις τουρκικές δραστηριότητες. Μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Εξωτερικών η κανονιοφόρος κάλεσε τα δύο πλοία, να διακόψουν τη δραστηριότητα τους γιατί βρίσκονται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, και μόνη αρμόδια να χορηγήσει άδεια ερευνών για τη συηγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική κυβέρνηση.
Ταυτόχρονα έγινε διάβημα στον Νορβηγό πρεσβευτή στην Αθήνα, για τη συμμετοχή του νορβηγικού πλοίου σε παράνομες δραστηριότητες (αυτά που θέλουν να αποφύγουν τώτρα οι Τούρκοι). Μετά από αυτό τόσο το νορβηγικό πλοίο όσο και η τουρκική φρεγάτα αποχώρησαν από την περιοχή στις 00.30 της 15ης Νοεμβρίου.
Στις 15 Νοεμβρίου και περί ώρα 06.00 τα δύο πλοία επανήλθαν στην περιοχή και άρχισαν να πραγματοποιούν έρευνες.
Τελικά στις 20.20 το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου το νορβηγικό πλοίο αποχώρησε από την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Νωρίτερα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, και τα 3 σκάφη βρισκόταν περίπου 120 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου, πάντα μέσα στα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Κατά τη διάρκεια του εκτυλισσόμενου επεισοδίου η νορβηγική πλευρά έχει ενημερωθεί πλήρως και εν τέλει δόθηκε εντολή στο σκάφος της να αποχωρήσει από την περιοχή.
Λίγες ημέρες μετά τις προκλήσεις υπήρξε συνάντηση του τούρκου υφυπουργού Εξωτερικών Χαϊντάρ Μπερκ με τον αμερικανό επιτετραμένο στην Άγκυρα Ντάγκλας Σίλιμαν.
Στη συνάντηση σύμφωνα με το Wikileaks o Τούρκος υφυπουργός “κατήγγειλε” ότι το ελληνικό πλοίο του πολεμικού ναυτικού που έσπευσε στην περιοχή πλησίασε στα 50 μέτρα το νορβηγικό ερευνητικό και απείλησε να το βυθίσει. Πρόσθεσε δε ότι το ελληνικό σκαφος “παρενοχλούσε” το νορβηγικό ως τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας.
Τώρα ποιος θα απειλήσει με βύθιση το τουρκικό σκάφος (για τον λόγο αυτό παίρνουν το σκάφος και του βάζουν τουρκική σημαία) με ένα Στόλο που δεν έχει υποβρύχια και οι φρεγάτες του έχουν να βγουν να κάνουν άσκηση στο Αιγαίο 18 ολόκληρους μήνες (από τον Ιούνιο του 2011);
ΠΗΓΗ